Seriöst Inlägg #01 (?)

Vill först utfärda en varning: Detta inlägg kan innehålla någon slags seriositet och även ha någon slags substans samt verklighetsförankring.

Prestationer.

Det ligger så sjukt mycket i det ordet. Både positiva och negativa saker. Det gäller att hitta det positiva.

Prestationer.

Det innebär så sjukt mycket. Både bra och dåliga saker. Det gäller att hitta det bra.

Prestationer.

Jag kan ofta fastna på fel saker har jag upptäckt. Lite som att bara se hålen i en ost. Bara bli irreterad på socken som är borta istället för att ge kärlek till den som är kvar. Tycka det är jobbigt att rummet blir stökigt istället för att vara glad för att man har mycket saker att fylla det med. Se det som går dåligt istället för det som går bra om man ska prata om prestationer. 

Men ibland, så fastnar man på rätt saker. Ibland. Det gäller att hålla kvar vid dessa ibland och göra dem till då och då, en gång i veckan, varannan dag, varje dag, varje stund. Hur gör man?

Det borde ju inte vara så himla svårt. Ändå har jag ingen lösning. Jag skulle säkert kunna sitta och tänka på detta i veckor utan att bli klokare. Eller jo... Lite klokare hade jag nog blivit men jag hade inte löst det.

Kanske är det också den klokheten man behöver för att gå vidare, avancera lite.. Ett steg i taget. Steg som leder närmare och närmare målet. Vad det nu än är.

Nu ska jag leta klokhet

//hallelulius

Kommentarer
Postat av: Plumpz

Vill du låna förstoringsglas?

2010-11-17 @ 15:52:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0