gäspig filosofi

Det finns bra dagar och det finns morrondagar. (Det finns även andra dagar så som juldagar, torsdagar och våffeldagar, men dessa tänkte jag inte ta upp så mycket av i detta inlägg).

En bra dag kan definieras på flera olika sätt, man (eller kvinna) kan ha upplevt något speciellt som är bra, tex. ätit glass, men generellt gäller dom dagar man (eller kvinna) på något sätt anser vara positiva.
När man upplever en bra dag blir det lätt så att tiden går snabbare vilket medför att man får mindre tid än vad man hade fått om man hade haft tråkigt. Detta gör att man gärna vill låna lite utav morrondan, vilket kan tyckas vara en väldigt bra idé. MEN, då kommer vi till det faktum att morrondan i sin tur förlorar de lånade timmarna och -->blir kortare, och för att kunna använda hela morrondan måste man låna lite utav nästa dag osv...  Och vad innebär då detta? jo, man får kortare och kortare dagar hela tiden och tillslut kommer man ha så korta dagar att man endast hinner säga "rumpstump" hur kul är det på en skala? --> inte så tänk dej att bara hinna säga rumpstump varje dag resten av ditt liv! nä det är farliga grejer det där.

Dessutom blev jag bestulen av en timme inatt, tänk inte nog med att dagen redan är försenad, jag ska alltså behöva förlora en timmme extra! ska det verkligen få vara såhär i Sverige 2010?!
/ BigBoss aka Rumphunden

Kommentarer
Postat av: Leif Pagrotsky

Håller med, det är skamligt att vi i detta utvecklade välfärdssamhälle inte ens kan ha dagar(och nätter) som är så långa som de är, eller i alla fall i en någorlunda rimliga och resonabel värld borde vara. detta ska jag genast ta upp med statsministern, hela morgondagens riksdags debatt skall givetvis ha detta på agendan. Jag och sveriges styre ber så säderles mycket om ursäkt för vår sent utvecklade sammhälle och ber om överseelse med denna lilla insident.

2010-04-13 @ 15:32:33
Postat av: Plumpz

själv tycker jag att man absolut ska ägna lite mer tid åt sin 'rumpstump', detta är en av de mest förtryckta kroppsdelarna, och jag föreslår därför att vi inför 21 april till rumpstumpens dag, vilka är med mig!?

2010-04-13 @ 15:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0