Besvikelse

Har absolut ingen tid nu men såg att det inte hänt något här på alldeles för länge så jag offrar min dyrbara tid till detta. Har man en blogg måste man ju blogga! Annars kan man få utslag och dö, det har jag läst... Typ.

Iaf dagens bloggande kommer handla om Google. Detta Google som äter sig in i våra liv och finns överallt. Snart finns det nog mat som kommer från Google, bilar, pulkor, servetter vad vet jag. Det finns säkert redan nu.

Iaf jag täntke visa er ett fynd jag upptäckte igår, eller fynd och fynd . Jag tyckte det var lite kul och tänkte att det måste delas. Ni kanske redan vet det och då gör jag ju bort mig (teh old?). Men så är livet, ibland gör man bort sig och då får man gå och skämmas som en gris med stjärngossestrut under en stor sten i tre och ett halvt år.

Som ni vet har Google en finurlig funktion som ger tips om vad man ska söka på, eller vad man ska kalla det. Ni vet nog vad jag menar. Jag undersökte vad jag fick för "tips" om jag skrev hur + mellanslag och hur + mellanslag + h
Finns många roliga/intressanta andra kombinationer också så klart.
Detta gav mycket spännande resultat. Jag funderar på vad de där tipsen kommer ifrån. Är det den vanligaste sökning innehållande de orden? Det känns ju nästan så. Det borde jag någon kolla upp för jag orkar inte det. I så fall är det LOL (det är kul att använda utryck som LOL i texter, ännu bättre i verkligheten, gärna mer subtila (ville bara skriva det ordet där även fast det inte riktigt alls passade. Det ser snyggt ut mest) utryck som lmao, imba och ffs eller gärna något värre).

Här kommer bilder på vad man får upp för resultat utifall ni inte orkar undersöka själva.




Hångel, Hitler, Hacka, Trekant, Sveriges längd, Hjärtan på facebook, Självmord, Eiffeltornet, Oralsex, Msn, osv.
Listan är helt underbart bra tycker jag. "Hur man hånglar video" är nog ändå favoriten.

ironi finns inte på internet
//Hallelulius

Kommentarer
Postat av: Linda

Rätt charmigt ändå måste jag säga. haha

2010-03-15 @ 21:32:13
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: hubbedi

Haha, vad är det med ankan som man skjuter? awesome!

2010-03-20 @ 11:52:53
Postat av: yamehutrii

knappt att man orkar läsa allt ^^

2010-03-22 @ 13:06:13
Postat av: kungen

Ju mer text ju viktigare är det, ju viktigare det är desto mer livsviktig kunskap kommer du få i dig och ju mer viktig kunskap du får i dig ju bättre kommer du att klara dig i livet.. enkelt eller hur?

2010-03-23 @ 19:19:28
Postat av: Maria

Sökningsförslagen baseras även på vad man själv sökt på innan

2011-12-29 @ 13:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0