Mänskliga Rättigheter

Mänskliga Rättigheter, det är något viktigt. Det finns vissa regler som vi alla måste följa och sträva. När man (eller kvinna) ser orättvisor i världen som visar på att alla inte spelar med samma regler då blir kvinna (eller man) irreterad och arg. När det går så långt att man (eller kvinna) blir behandlad som en varelse som står lägre än ett djur, då blir kvinna (eller man) fullkomligt rosenrasande.

Tänkte ta ett exempel på detta som jag har varit med om alltför många gånger. Senast hände det nu när jag var ute och gick. I ett mörkt snökaos gick jag hem. Snön yrde och både en och två gånger fick jag snö i ögonen. Jag kände hur en obehaglig känsla spreds inom mig, som om jag var förföljd eller att någon tittade på mig. I bråkdelen av en sekund stod jag där, helt blickstilla. Det var ungefär då jag kom på det. Jag var inte förföljd, jag var kissnödig. Genast tänkte jag på hur långt det var hem och att jag inte skulle vara hemma än på flera minuter.

Så där står jag i kylan (ej i kylen) och fryser. Vad ska jag göra? Ett riktigt dilemma. Ska jag släppa på trycket och dras med skammen om att ha brutit mot lagen? Möjligen bli filmad, arresterad, gripen, dömd till böter och fängelse? Det är då det händer. En hund kommer förbi mig, lyfter på ena benet och gör det som jag längtar efter. Mitt framför ögonen på mig! Ingen, klagar på hunden, ingen polisanmäler den.

JAG BLIR SÅ ARG!

// Hallelulius

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0