Speedo!

Igår kom jag på en sak. Jag låg i en tågvagn som var 14 timmar försenad, sådär som man brukar göra ni vet. I denna tågvagn stod/låg/fanns en mycket spännade sak. En trunk. Och inte vilken trunk som helst utan en trunk av märket speedo. Jag läste det på den. Många gånger jag hade nämligen läst ut allt annat jag kunde läsa. Så jag läste på trunken, om och om igen. DÅ! Helt plötsligt slog det mig att speed och speedo är väldigt fula och lustiga ord. Jag skrev det genast i ett sms men såg då till min förföran att det inte såg lustigt ut. En förvirringszon skapades någonstans i mitt inre, i de delarna där man brukar säga att hjärnan sitter tror jag. Det försvann snabbt när jag tänkte lite grann. Det är nämligen så att märket speedo försöker sprida ut att speed och speedo är fula och lustiga ord. Hur självklart som helst så här i efterhand. Genom att ha ett konstigt typsnitt lurar de människor till att att tycka så, och vipps flux så är man lurad. Pinsamt.

Bildbevis:

 

Dagens motsatsord: Förefot
Dagens googlebildsökord: Speedo

//Hallelulius

Kommentarer
Postat av: Linda

haha, dom är avslöjade!

2010-02-15 @ 23:01:29
URL: http://rosettflickan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0